1. Infocenter
  2. Omvärldsbevakning
  3. Aktuella ämnen
  4. Femårsjubileum för #truStockholm – en ”unconference” där mötet mellan människor skapar innehållet.

Femårsjubileum för #truStockholm – en ”unconference” där mötet mellan människor skapar innehållet.

Femårsjubileum för #truStockholm – en ”unconference” där mötet mellan människor skapar innehållet.
Bios, tracks, track leaders for #truSockholm september 8th 2015
Glöm traditionella konferenser, konceptet unconference utmanar gamla hjulspår och låter deltagarna själva skapa innehållet genom ständigt pågående diskussioner där delandet av erfarenheter och kunskaper för samtalet framåt.

Ett event som bygger på konversationen mellan deltagarna – det är en unconference i korta drag. Flera parallella diskussioner (tracks) pågår samtidigt och du som deltagare väljer själv vilket du vill delta i – mer eller mindre aktivt. En insatt moderator (trackleader) leder diskussionen.
 
Den 8 september är det dags för femårsjubileum för #truStockholm. Nedan hittar du några av de tracks som vi kommer att diskutera under dagen. Läs även om tre av våra trackleaders!

Om du har förslag på ett track och/eller vill vara trackleader – kontakta Michelle Rea på Social Honesty.
Tracks:    
  • Data for good v data for evil: Alla lämnar spår av personlig data efter sig. Hur använder vi detta i rekrytering på ett ansvarsfullt och positivt sätt?
  • Employer Bland ing: Vi förstår grunderna till Employer branding men hur differentierar man sig som arbetsgivare genom att involvera medarbetare i varumärkesarbetet?
  • The future of work: Arbetssättet förändras och går mer mot att jobba i en rad projekt. Hur påverkar detta rekrytering och hur kan organisationen anpassas för att tillmötesgå en yngre generation med en annan syn på arbete?
  • Employability: Hur kan vi attrahera toppstudenterna? När i tiden är det effektivt att börja kommunicera och hur mycket betyder erfarenhet från universitet och högskola?
  • Tech ecosystem: Vad är bästa användningen av ny teknik inom HR? Från CRM till ATS, hur kombinerar man på bästa sätt.
  • Big data BS: Vad är Big Data? Vad är bara modeord och var ligger värdet?
  • Mobile and mobility: Världen har blivit mobil. Vad betyder det egentligen för rekryterare och kandidater förutom alla tekniska aspekter?
  • The hiring manager challenge: Hur kan rekryterande chefer och rekryterare jobba ihop på ett effektivt sätt? Hur skapar vi ett effektivt och bra sammarbete?
  • Hitta rätt kandidater på Twitter: Använda Twitter som rekryteringskanal för att nå specialister och passiva kandidatgrupper.
  • Mångfald: Hur skapar man en organisation som uppskattar och tar till vara på olikheter?
  • Soft skills vs Hard skills: Vad är viktigast i dagens arbetsliv och hur påverkar det rekryteringsprocessen?
  • Hot Dogs, Water & The Secret to Improving Recruiter Productivity: Hur ökar man produktiviten för inom rekryktering? Vad är hemligheten? Jonny Campbell tror sig veta svaret.
  • The Science behind writing the Perfect Job Ad: Hur skriver man och utformar den ultimata platsannonsen så att den ökar både antal sökande och kanske ännu mer kritiskt lockar rätt kandidater att söka jobbet.
Ett axplock av våra trackleaders:
Bill Boorman – Mr. #tru himself
Bill Boorman is a recovering recruiter having worked in and around recruiting for 35 years. He is managing director innovation and technology for recruiting daily as well as lead advisor for a number of talent tech tech start ups.

He visits 60 plus countries a year speaking with around 2500 people in the space collecting story's and best practice. He is the founder of #tru and always disruptive.


Jonathan Campbell
Johnny is the founder and CEO of Social Talent, the world's largest online recruitment training company with over 800 clients in more than 70 countries.

He worked as a financial recruiter from 1998 until setting up Social Talent four years ago and to this day loves trying to find impossible to find people, although today he says that he ”recruits vicariously through the nearly 10,000 sourcing ninjas that his company have trained.”


Anna Mindelöf
Where ever I am I strive to contribute to build great employers. I am passionate about helping people to grow, and finding the talents in the talent. Striving to build company culture on people strengths and help people to excel in performance. The best employer branding is its employees. True ambassadors who love what they do and do what they love!
 
Detta kommer att uppdateras kontinuerligt fram till eventet. Hör av dig till din kontaktperson på Monster för inbjudan och OSA.
Arrangörer och sponsorer: